obecní úřad obce Kokašice
Kokašice 48
349 52 Konstantinovy Lázně
Novoty při cestování vlakem
od 10. 12. 2023
Od 10. prosince 2023 vstupují v platnost nové jízdní řády železniční i autobusové dopravy. Na cestující vlakem čeká několik změn. Dopravcem na lokálkách v okolí Plzně zůstávají na následujících 10 let České dráhy. Stejný zatím zůstává i počet vlaků do a z Bezdružic, včetně zimního omezení jízdy vlaku s odjezdem v 10.44 z Plzně a v 10.01 z Bezdružic. Tyto vlaky pojedou i v novém jízdním řádu jen v pracovních dnech, denně budou jezdit až od 1. března 2024.
První velkou změnou bude to, že všechny vlaky budou jezdit z Bezdružic přes Plzeň až do Radnic. V Plzni tedy nebude možné sednout si do vlaku dřív a čekat ve vlaku na jeho odjezd. Vlak přijede do Plzně z Radnic, na dvě minuty zastaví a pokračuje do Bezdružic. Totéž v opačném směru.
Časy odjezdů z Plzně zůstávají stejné jako doposud, z Bezdružic pojedou vlaky o minutu dřív.
Díky nasazení jiného typu motorových vozů dojde k urychlení jízdy.
Do Bezdružic budou vlaky přijíždět v lichou hodinu 52 minut
Do Plzně budou příjezdy 9 minut po celé liché hodině
POZOR – v taktu pojedou i dopolední vlaky, které nyní jedí do a z Bezdružic až v půl jedenácté. Čili z Plzně v 8.44, v Bezdružicích to bude v 9.52 a z Bezdružic to pojede již v 10.01 s příjezdem do Plzně v 11.09.
Druhou novinkou je zrušení samoobslužného systému odbavování a návrat průvodčích do všech vlaků. Toto opatření si vyžádal Plzeňský kraj coby objednavatel dopravy. Odbavení ve vlaku bude tedy snažší. Platba by mohla jít i kartou, ale nemusí to vždy fungovat a je třeba mít i přiměřenou hotovost. Je tu však i jedno úskalí. Ve vlacích nebudou jízdenkové automaty a při nástupu v Plzni hl. n. je třeba mít jízdenku zakoupenou v pokladně, nebo elektronicky. Ve vlaku již půjde jízdenka zakoupit jen u průvodčího a z obsazené stanice je to s přirážkou.
Částečnou novinkou budou i nasazená vozidla. Na úplně nové nízkopodlažní klimatizované soupravy z polské PESY si ještě budeme muset rok počkat. Zatím tu budou jezdit čtyřnápravové motorové vozy, vyrobené koncem 90. let vogonkou ve Studénce. Ty nebudou novinkou, protože na bezdružické lokálce občas zaskakovaly i v minulosti. Jsou sice pohodlné, ale nejsou nízkopodlažní.
Příjemnou cestu přeje Jiří Bízek